Social Change Impact Report 2013

 

Ny rapport fra New Walden University Study identificerer 6 destinkte typer af sociale forandringsagenter rundt omkring i verden.

 

Positiv social forandring sker når enkeltpersoner har en stærk tro på deres styrke til at gøre en forskel og handler derefter. I gennemsnit fortæller 92% af alle voksne at de på et eller andet tidspunkt i deres liv har været involveret i at skabe positiv social forandring. Men hvem er disse mennesker?

 

Walden University’s 2013 Social Change Impact Report, som netop er udkommet har identificeret 6 hovedkategorier for disse forandringsagenter rundt om i verden (her med de engelske navne):
Ultracommitted Change-Makers, Faith-Inspired Givers, Socially Conscious Consumers, Purposeful Participants, Casual Contributors og Social Change Spectators.

 

Hver type er unik i forhold til niveau for engagement, motivations faktorer og hvilke temaer der er vigtige.
Undersøgelsen bag rapporten er foretaget online af Harris Interactive i april-maj 2013. Den indeholder svar fra mere end 9.000 voksne deltagere fra Brasilien, Canada, Kina, Tyskland, Indien, Jordan, Mexico og USA.

 

Rapporten er den 3. årlige undersøgelse siden opstarten i 2011 om status for social forandring rundomkring i verden. 2013 studiet har været designet til at afdække flere informationer i forhold til mennesker involverede i påsitiv social forandring, og også et forsøg på at sætte ansigt på de sociale forandringsagenter.
Deltager i undersøgelsen blev inviteret til at finde ud af hvilken form for forandringsagent de var gennem et online sprøgeskema.

 

Læs mere: Klik her!

Læs rapporten: Klik her!  
Kilde: Social Earth 

Sociale Entreprenører i Danmark (SED) | Email: per@timebank.dk | CVR-nr. 34147981